Ny databruker – Fjerntilgang Windows 11

Sist oppdatert: 30/06/2022

Denne veilederen er en del av opplæringen for nye databrukere. Se den komplette opplæringen her: https://www.hedmark-ikt.no/brukerveiledning-for-ny-databruker/

 

Dette er hjemmekontorløsningen for våre brukere. Løsningen fungerer kun på en bærbar PC levert fra Hedmark IKT. Trenger du denne tilgangen, så må din leder bestille dette ved å legge inn en bestilling via Selvbetjeningsportalen.

Når du har fått denne tilgangen, så blir det automatisk installert et tillegg på PC-en din.
PC-en må da være koblet med nettverkskabel i nettverket på jobb og innlogget med din bruker.

 

Veilederen under gjelder Windows 11. For Windows 10, se denne veilederen: https://www.hedmark-ikt.no/faq/ny-databruker-fjerntilgang/

 

For å se at dette tillegget er installert på en PC:

Klikk på «Nettverk»-ikonet (1).

 

Klikk på «Innstillinger»-ikonet (2).

 

Ett nytt vindu vil nå åpne seg på PC-en. I menyen til venstre, klikker du på «Nettverk og Internet» (3).

 

Klikk deretter på «DirectAccess» (4) i listen over valg som dukker opp.

 

Du vil nå se om PC-en er koblet opp med fjerntilgang (5).

HIKTn-DA-Indre2019: Gjelder Fjerntilgang for Hamar, Stange og Løten.
HIKTs Indre DA: Gjelder Fjerntilgang for Grue, Kongsvinger, Nord-Odal og Sør-Odal.

Kommentarer

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Hedmark IKT