Sist oppdatert: 30/06/2022
Denne veilederen er en del av opplæringen for nye databrukere. Se den komplette opplæringen her: https://www.hedmark-ikt.no/brukerveiledning-for-ny-databruker/
Dette er hjemmekontorløsningen for våre brukere. Løsningen fungerer kun på en bærbar PC levert fra Hedmark IKT. Trenger du denne tilgangen, så må din leder bestille dette ved å legge inn en bestilling via Selvbetjeningsportalen.
Når du har fått denne tilgangen, så blir det automatisk installert et tillegg på PC-en din.
PC-en må da være koblet med nettverkskabel i nettverket på jobb og innlogget med din bruker.
Veilederen under gjelder Windows 11. For Windows 10, se denne veilederen: https://www.hedmark-ikt.no/faq/ny-databruker-fjerntilgang/
Klikk på «Nettverk»-ikonet (1).
Klikk på «Innstillinger»-ikonet (2).
Ett nytt vindu vil nå åpne seg på PC-en. I menyen til venstre, klikker du på «Nettverk og Internet» (3).
Klikk deretter på «DirectAccess» (4) i listen over valg som dukker opp.
Du vil nå se om PC-en er koblet opp med fjerntilgang (5).
HIKTn-DA-Indre2019: Gjelder Fjerntilgang for Hamar, Stange og Løten.
HIKTs Indre DA: Gjelder Fjerntilgang for Grue, Kongsvinger, Nord-Odal og Sør-Odal.
Kommentarer
Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!
NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.