Hvordan legge til en skriver manuelt

Denne veilederen vil vise deg hvordan du manuelt legger til en printer/skriver.

Når vi sier at vi «legger til en skriver», er det en skriver-kø vi snakker om. Skriver-køen er tilknyttet alle skrivere på din lokasjon. Ved utskrift på Sikkerprint, vil dokumentet som skrives ut kunne skrives ut på skriveren du logger deg på (enten via id-kort eller med brukernavn/passord).

Klikk HER for å laste ned som PDF.

 

Trenger du veiledning på utskrift for første gang, eller utskrift på en ny printer? Se veileder HER! 

 

Klikk på ikonet for Kommunemenyen nede på oppgavelinjen (1). Klikk deretter på ”Legg til skriver” (2) fra menyen som kommer opp.

 

Du vil nå få opp en liste over alle tilgjengelige skrivere på ditt nettverk. Klikk på teksten ”Skriveren jeg vil ha, er ikke i listen” (3). Du vil da kunne søke etter skriveren i stede for å lete i listen.

 

Du vil nå få flere valg. Vel ”Søk etter skriver i Active Directory” (4) og klikk deretter på ”Neste” (5).

 

Du kan nå søke etter skriveren med f.eks navnet på skriveren eller plassering. I dette eksempelet skal jeg legge til en skriver i Hamar, og skriver da ”hikt” i søkerfeltet ”Navn” (6). Klikk deretter ”Søk nå” (7)

 

Du vil da få opp de skriverne som passer med søket, og du kan velge ”hikt-sikkerprint” med plasseringen du hører til (8). Under kolonnen ”Plassering” ser du plasseringene du kan velge, og det er her du velger din lokasjon. Når du har valgt ”hikt-sikkerprint” med din plassering, klikker du på ”OK” (9).

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hedmark IKT