Ny e-postprofil med moderne autentisering på iPader

Sist oppdatert: 23/06/2022

Som et sikkerhetstiltak vil Microsoft endre måten de autentiserer sin e-posttjeneste Exchange Online.

Som en følge av dette, må vi sende ut en ny e-postprofil til alle iPader som bruker denne tjenesten. Det er kun elever og et fåtall lærere og ansatte som har dette.

Dette medfører at passord må legges inn på nytt for at brettet skal fortsette å hente e-post. Skjermbildene under viser gangen i hvordan man legger inn nytt passord.

 

 

1. Man blir bedt om å oppgi passordet for Exchange kontoen og brukernavnet det gjelder vil også stå i denne meldingen. Trykk på Rediger innstillinger.

 

2. Man blir sendt inn til innstillinger og e-post kontoen hvor man skal legge inn passordet:

 

3. Etter at passordet er lagt inn kommer man tilbake til innstillinger igjen. Du kan nå gå ut av dette bildet og gå inn i e-post appen på iPaden.

 

Kommentarer

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Hedmark IKT