Møterom via Norsk helsenett

Brukerveiledning for bruka av videomøte JOIN.NHN.NO

 

OM TJENESTEN

Join.nhn.no er en nettleserbasert videoløsning som ikke krever nedlasting. Den virker i de fleste nettlesere, men vi anbefaler at du bruker Google Chrome eller Safari.

Join kan brukes til å ringe virtuelle møterom i og utenfor Helsenettet. Det er ikke mulig å ringe til en join-bruker direkte. For å snakke 1:1 må begge ringe til et virtuelt møterom.

 

HVORDAN BRUKE TJENESTEN?

  1. Gå inn på https://join.nhn.no
  2. Skriv inn navnet ditt
  3. Sjekk at du ser deg selv og at indikator for lyden din (grønn linje) rører seg når du snakker.
    • Tips: Det kan være lurt å skru av mikrofonen når du ikke snakker, for å unngå unødvendig støy i samtalen.
  4. Hvis du skal tilknytte eksternt kamera eller mikrofon (anbefales), trykk på tre prikkene (innstillinger) og velg aktuell lyd- og bildekilde
  5. Klikk på det grønne videosymbolet for å starte et videomøte
  6. Skriv inn nummeret eller adressen du skal ringe til i feltet «Search to call». For å teste løsningen kan du ringe 998112. Ringer du et virtuelt møterom i Helsenettet bruker du kun et sekssifret nummer, for eksempel 998112. Du kan også ringe til et virtuelt møterom utenfor Helsenettet, da må du bruke full adresse til møterommet.
  7. Du er nå inne i det virtuelle møterommet:
  8. Ved å trykke på pilen til venstre i bildet og de tre prikkene øverst i høyre hjørne, får du opp et ekstra kontrollpanel der du blant annet kan låse møterommet og legge til flere deltakere

 

Ved feil

  1. Tjenesten virker ikke: Sjekk om det er brannmursrestriksjoner i ditt nett
  2. Ikke utgående bilde: Sjekk om kamera er tilkoblet, se punkt 4 over
  3. Ikke lyd ut: Sjekk om mikrofon er tilkoblet, se punkt 4 over
  4. Ikke lyd inn: Sjekk om den du er i samtale med har åpen mikrofon, sjekk om lyd inn er mutet, sjekk volumkontroll på PC, nettbrett, etc.

SUPPORT

Her kan du ringe til Marit Helmersen, 92265104 eller på mail: marit.helmersen@stange.kommune.no

Så tar jeg videre kontakt til Norsk helsenett ved behov.

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hedmark IKT