iPad kan ikke hente e-post

Sist oppdatert: 03/12/2020

Denne veilederen vil vise deg hva du kan gjøre hvis din iPad gir deg en feilmelding om at den ikke kan hente e-post.

Denne feilmeldingen kan komme av flere årsaker, men som regel er det passordet som er problemet.
Dersom man endrer passord eller det sendes ut oppdateringer i e-postprofilen sentralt må passordet oppdateres på e-postkontoen på nettbrettet.

For å oppdatere eller sette passord på e-postprofilen, gjør følgende:

Gå inn på ”Innstillinger” (1) på nettbrettet.

 

Gå inn på ”Passord og kontoer” (2) i oversikten til venstre under ”Innstillinger. Trykk deretter på ”Exchange” (3) under ”KONTOER” som vises på høyre side.

 

Trykk deretter på din ”Konto” (4).

 

Du vil nå se all informasjonen som er brukt for å koble deg opp til e-postkontoen. Skriv inn ditt passord i feltet ”Passord” (5). Trykk deretter ”Ferdig” (6).

 

Vent ca. 1 minutt før du åpner Mail-appen og ser din e-post. Får du fremdeles feilmeldingen ”kan ikke hente e-post”, sørg for at nettbrettet har internettforbindelse og vent litt til for at profilen skal oppdatere seg mot server. E-postene skal da etter hvert dukke opp.

 

Kommentarer

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hedmark IKT