Brukerveiledning for ny databruker

Sist oppdatert: 12/11/2020

 

Hei, og velkommen som ny databruker!

 

Hvem er Hedmark IKT?

Hedmark IKT eies av kommunene Hamar, Løten, Stange, Grue, Kongsvinger, Nord-Odal samt SørOdal f.o.m 01.01.18.Vi skal primært levere IKT-tjenester til våre eierkommuner.
Vi har ansvaret for drift og vedlikehold av ca. 12000 PCer og nettbrett. Vi har en moderne
serverpark, og over 300 lokasjoner i vårt nettverk.

 

Hva er Selvbetjeningsportalen?

Dette er en web-portal hvor du kan melde feil på utstyr, fagapplikasjoner etc. som ikke oppfører
seg slik de skal. Her kan du også foreta bestillinger av utstyr, programmer og endringer.

På selvbetjeningsportalen kan du følge status eller tilføye opplysninger i egne innmeldte saker.Hvis saken løser seg før du får tilbakemelding, vil vi gjerne ha beskjed. Da kan du legge inn melding
i saken eller du kan løse ut saken.

Her finner du Selvbetjeningsportalen: https://selvbetjeningsportal.hedmark-ikt.no/

 

Hvordan nå oss?

I tillegg til selvbetjeningsportalen kan du også melde feil på utstyr, fagapplikasjoner etc. ved å
ringe oss. Vi har betjent supporttelefon som er felles for alle våre kunder og nås alle hverdager
mellom kl 07.00 – 16.00.

Telefon: 62 56 17 00

De som tar kontakt, rutes inn i et køsystem og svar/hjelp gis fortløpende.
Man får automatisk tilsendt et saksnummer på e-post når kundebehandler har opprettet sak.
Du kan også følge saken din i selvbetjeningsportalen.

Andre henvendelser skal rettes til vårt sentralbord, telefon: 62 56 17 50.

 

Hvilken informasjon trenger vi for å hjelpe deg?

Når dere ringer oss spør vi etter brukernavn eller maskinnavn.
Alle PCer levert fra Hedmark IKT har en merkelapp klistret bak på skjermen. Denne merkelappen inneholder følgende:

Telefonnummer til brukerstøtte.

Asset Number: Forteller hva maskinen heter. Dette
nummeret spør vi om hvis dere ringer oss og vi
trenger fjernstyring av PCen din.

Service Tag: Brukes til å finne ut blant annet hvor
gammel maskinen er.

Warrenty End: Den forteller når garantien

 

Brukerveiledning

For å få en enklere start, har vi laget en brukerveiledning som inneholder det mest essensielle du trenger å vite som ny bruker. Denne brukerveiledningen kan du se og laste ned via denne lenken:

https://www.hedmark-ikt.no/wp-content/uploads/2020/11/Brukerveiledning-Windows-10_2.pdf

Kommentarer

Har du et forbedringsforslag til denne artikkelen, er du velkommen til å legge igjen en kommentar her!

NB. Vi har ikke mulighet til å behandle enkeltsaker via kommentarfeltet, så hvis du trenger hjelp med noe, vennligst ta kontakt med brukerstøtte via Selvbetjeningsportalen eller på telefon.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hedmark IKT