Brukerveiledning for ny databruker

Hei, og velkommen som ny databruker!

Hvem er Hedmark IKT?

Hedmark IKT eies av kommunene Hamar, Løten, Stange, Nord-Odal, Sør-Odal, Kongsvinger og Grue, og leverer IT-tjenester til våre brukere. Har du behov for brukerstøtte på PC og/eller nettbrett, er det oss du kontakter.

For mer informasjon om oss, se denne siden: https://www.hedmark-ikt.no/om-oss/

Hva er Selvbetjeningsportalen?

Selvbetjeningsportalen er en web-portal hvor du kan melde feil på utstyr og fagapplikasjoner til Hedmark IKT.

På selvbetjeningsportalen kan du følge status eller tilføye opplysninger i dine innmeldte saker. Hvis problemet løser seg før du får bistand fra Hedmark IKT, setter vi pris på at du selv lukker saken i portalen.

Du finner en snarvei til Selvbetjeningsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.

Hva er Tilgangsportalen?

Tilgangsportalen er en web-portal hvor du kan bestille tilganger til programmer og systemer. I de fleste tilfeller er det ledere som må bestille tilganger for de ansatte i denne portalen.

Du finner en snarvei til Tilgangsportalen i Kommunemenyen. Se egen beskrivelse av Kommunemenyen lengre ned på denne siden.

Hvordan kontakte oss?

I tillegg til Selvbetjeningsportalen kan du også melde feil ved å ringe til Hedmark IKT. Supporttelefonen er åpen alle hverdager mellom kl 07.00 – 16.00.

Telefon: 62 56 17 00

Du som bruker får automatisk tilsendt et saksnummer på e-post når kundebehandler har opprettet saken. Du kan også følge saken din i Selvbetjeningsportalen.

Hvilken informasjon trengs for å kunne hjelpe deg?

Alle PC-er og nettbrett levert fra Hedmark IKT har en merkelapp.

Helpdesk: Telefonnummer til brukerstøtte.

Asset Number: Forteller hva maskinen heter. Dette
nummeret spør vi om hvis dere ringer oss og vi
trenger fjernstyring av PC-en din.

Service Tag: Brukes til å finne ut blant annet hvor
gammel maskinen er.

Warranty End: Den forteller når garantien går ut.

Brukerveiledning

Hedmark IKT